fz750.nl

De online community voor FZ750 rijders
Sponsored by:
Het is di 12 nov 2019, 20:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2019, 12:58 
Online
I'm a FZ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 sep 2011, 21:05
Berichten: 325
Woonplaats: Veluwe
Richard schreef in "Even voorstellen"................ Hello Petrolheads

elavir schreef:
Richard hier, 56 jaar en begonnen met het aan de loop maken van een 88er FZ. Blijkt toch niet zo makkelijk te zijn. Had jaren stilgestaan en de carbs zagen er mooi groen van binnen uit :lol: Na alles schoongemaakt te hebben en de lekproef gedaan te hebben waar die met vlag en wimpel door kwam staan de inlaatpoorten na starten tot aan de nok toe vol met peut. iemand een idee?
Gr Richard.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
hanspb schreef:
Ja, ik wel!

Jouw brandstofpomp pompt de benzine zo vanuit je tank regelrecht het inlaatkanaal in.
Die problemen heb ik ook enkele jaren terug gehad.
Zeer wrs de O-ringen waarmee in de vlotterkamer de zitting op het carb-huis wordt afgedicht.
Die zijn voor veel FZ's na 30 jaar wel gaar door de ethanol-benzine.
Op deze site heb ik een lang topic waar ik de carb-problemen uiteindelijk ga oplossen. Effe lezen!!
Ik heb voor de carbs een Tourmax set gemonteerd en voor de pijpjes een setje uit Thailand.

Voor (zeer tijdelijk) kan je gaan testen met NBR-universeel-ringen.
Kost niks, maar voor korte periode kan je probleem hiermee oplossen. Vreet echter heel snel weg!
Uiteindelijk wordt oplossing om goede O-ringen van Viton te plaatsen.
Ja, akelig duur, maar bij Thaise site valt bedrag wel mee!

_________________
Yamaha FZ750 1985 en Honda CBR1100XX Blackbird 2004


Laatst bijgewerkt door hanspb op zo 01 sep 2019, 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel Stuur privébericht E-mail  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2019, 13:11 
Online
I'm a FZ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 sep 2011, 21:05
Berichten: 325
Woonplaats: Veluwe
Mss is het antwoord niet helemaal duidelijk...........................

Met benzine waren er 2 problemen.
Dat was IN de carb en dat was lekkage van de benzine-toevoer.

De carbs zijn gerepareerd met Tourmax.
In topic Techniek=>'verlies van vermogen' blijkt set Tourmax 50 4262 CAB-Y62 de oplossing te zijn voor de interne carb-lekkage.
(voor mij was 4x €20) Jac heeft setje goedkoper kunnen vinden bij Ebay.

De benzine-toevoer is gerepareerd met O-ringen voor een buitenboord-motor.
In topic Techniek=> 'carburateurs of toch iets anders?' zijn de lekkende O-ringen van de koppelstukjes van de benzine-toevoer het probleem.
Deze ringen heb ik toen in Thailand besteld. => http://www.litetek.co/Carb_Kit_Yamaha_FZR750.html

_________________
Yamaha FZ750 1985 en Honda CBR1100XX Blackbird 2004


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht E-mail  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 sep 2019, 19:57 
Offline
FZ Verslaafde
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 dec 2011, 16:22
Berichten: 243
Woonplaats: Brunssum
Goed te weten, Hans. Gelukkig tank ik altijd benzine zonder ethanol.

_________________
Shit doesn't happen; it is made - by an asshole!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht E-mail  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 sep 2019, 22:24 
Online
I'm a FZ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 sep 2011, 21:05
Berichten: 325
Woonplaats: Veluwe
Dat is bij jou wrs reden dat jouw rubbers nog steeds goed zijn?

Voor mij soms WEL, maar ook soms NIET!
Net vóór de winter zonder ethanol. (want dan kan benzine een tijdje indrogen)
Rest van het jaar alles wat op benzine lijkt...................

Toumax weet ik niet, maar Thais setje was WEL ethanol-bestendig.
Ach, ik weet nu wat de symptomen zijn en hoe je dat kan repareren.
Dat betekent mss over 20 jaar nog een keer doen.....................?

_________________
Yamaha FZ750 1985 en Honda CBR1100XX Blackbird 2004


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht E-mail  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019, 11:59 
Online
I'm a FZ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 sep 2011, 21:05
Berichten: 325
Woonplaats: Veluwe
Een bericht van Elavir/ Richard met een probleem................
Je kiepert het probleem over de heining en daarna laat je het oorverdovend stil................ :o

Mogelijke oplossing wordt aangedragen. Echter TS laat niets meer van zich horen.
Op MF zie je ook wel dit verschijnsel. Een mogelijke reactie met voortgang is dan altijd welkom.

Op het BB-forum kwam ik nu net deze opmerking tegen.................. (toen dacht ik direct aan dit topic)
"Als je nu ook de moeite wilt nemen om te antwoorden, dan neemt een ander mogelijk ook de moeite om e.e.a. voor jou uit te zoeken.
Een Forum werkt twee kanten op. We willen je best helpen, maar geef dan ook feedback."


Minimaal kan je IETS laten horen..........................? (zelfs dat je nu effe geen tijd hebt om te sleutelen)

_________________
Yamaha FZ750 1985 en Honda CBR1100XX Blackbird 2004


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht E-mail  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019, 12:08 
Offline

Geregistreerd: wo 28 aug 2019, 13:02
Berichten: 2
hanspb schreef:
Richard schreef in "Even voorstellen"................ Hello Petrolheads

elavir schreef:
Richard hier, 56 jaar en begonnen met het aan de loop maken van een 88er FZ. Blijkt toch niet zo makkelijk te zijn. Had jaren stilgestaan en de carbs zagen er mooi groen van binnen uit :lol: Na alles schoongemaakt te hebben en de lekproef gedaan te hebben waar die met vlag en wimpel door kwam staan de inlaatpoorten na starten tot aan de nok toe vol met peut. iemand een idee?
Gr Richard.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
hanspb schreef:
Ja, ik wel!

Jouw brandstofpomp pompt de benzine zo vanuit je tank regelrecht het inlaatkanaal in.
Die problemen heb ik ook enkele jaren terug gehad.
Zeer wrs de O-ringen waarmee in de vlotterkamer de zitting op het carb-huis wordt afgedicht.
Die zijn voor veel FZ's na 30 jaar wel gaar door de ethanol-benzine.
Op deze site heb ik een lang topic waar ik de carb-problemen uiteindelijk ga oplossen. Effe lezen!!
Ik heb voor de carbs een Tourmax set gemonteerd en voor de pijpjes een setje uit Thailand.

Voor (zeer tijdelijk) kan je gaan testen met NBR-universeel-ringen.
Kost niks, maar voor korte periode kan je probleem hiermee oplossen. Vreet echter heel snel weg!
Uiteindelijk wordt oplossing om goede O-ringen van Viton te plaatsen.
Ja, akelig duur, maar bij Thaise site valt bedrag wel mee!


Moi Hans, bedankt voor je antwoord maar bij deze FZ was het weer wat anders. Namelijk de ontluchting van de vlotterkamers. De slangen plus filter zaten potdicht. Na deze gewoon weggelaten te hebben startte hij en liep na wat warmdraaien weer goed en mooi stationair. Toch bedankt voor de input, alle kennis is welkom. En eh... niet boos worden de volgende keer. Ik reageer misschien niet gelijk maar mijn reactie komt wel.
Gr Richard.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht E-mail  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling